از روش های تشخیص جنسیت جوجه ها !
 
درباره وبلاگ


این وبسایت مخصوص عشقبازان و پرورش دهندگان این پرنده های زیبا و بینظیر هست تا با نظراتشون ما رو خوشحال و راهنمایی بکنن و البته مفتخر به آشنایی و دوستی بگردانند.
آخرین مطالب
پيوندها
  • علی مشگینی
  • جی پی اس موتور
  • جی پی اس مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خروس لاری اصیل گیلان Guilan Rooster و آدرس guilan-rooster.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->

خروس لاری اصیل گیلان Guilan Rooster
پرندگان زينتي و با اصالت




قبل از اینکه دوستان اقدام به جوجه کشی بنماین میتونن خیلی ساده از روی شکل ظاهری تخم مرغ ها تخمین مناسبی از تعداد جوجه خروس ها و جوجه مرغ ها داشته باشن که همونطور که مشاهده میکنین تخم مرغ های کشیده و نوک تیز احتمال خروس شدن و تخم مرغ های گرد احتمال مرغ شدنشون بیشتر هست .

 

 

عکس های (1 و 2) مربوط به جوجه مرغ و عکس های (3 و 4) مربوط به جوجه خروس

 

عکس سمت (راست) مربوط به جوجه خروس و سمت (چپ) مربوط به جوجه مرغ که در جوجه خروس ها طول پرهای بال مساوی ولی در جوجه مرغ یکی در میان کوتاه و بلند هست و جوجه مرغ ها نسبت به جوجه خروس ها رشد پرهای سریعتری دارن.

 

یکی دیگه از روش ها توی برخی نژادها هم که خیلی زود جواب میده نگاه کردن به برجستگی های روی تاج هست که برجستگی بیشتر مربوط به جوجه خروس و صاف هم مربوط به مرغ ... .

و روش دیگه ای هم هست که با توجه به تجربه میشه روش حساب کرد البته اعتبار کمی هم داره اونم رنگ جوجه هست که رنگ های روشن و یا نشان دار بیشتر مربوط به جوجه خروس ها و رنگ های تیره و مشکی مربوط به جوجه مرغ ها ... .

حالا برای جوجه هایی که به سن 2 تا 3 ماهگی رسیدن هم یه روش تشخیص جنسیت هست که در این روش با مشاهده ی خط و حالت و جنس پرهایی در قسمت روی بدن یا همون کمر جوجه ها شروع به رشد کردن میشه تشخیص داد و در جوجه خروس ها رشد پرها دیرتر و کندتر بوده و پرها نوک تیز و خشن هستن و بلعکس در جوجه مرغ ها رشد پرها زودتر و سریعتر بوده و سر پرها حالت نوک گرد و نرم دارن .
جوجه خروس ها معمولأ پرهای مایل به براق دارن اما جوجه مرغ ها اگه سیاه باشن پراشون خیلی نرم و خیلی براق میشه اما اگه قهوه ای بشن پرهاشون خشک و کدر خواهد بود .



نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت14:56---7 تير 1394
سلام استاد تاری
خیلی ممنونم بابت این مطلب آموزشیتون خیلی بهمون کمک کرد خروساتونم حرف ندارن یکی از یکی بهتر.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: